Co jeść, żeby mieć piękny uśmiech?
Zielona herbata wzmocni szkliwo, surowa marchewka pozwoli pozbyć się kamienia nazębnego, a brokuły ochronią przed parodontozą. Oprócz szczotkowania i wizyt kontrolnych warto do diety wprowadzić produkty, które zadbają o piękny uśmiech.

Marchewka, seler i kalarepa

Chrupanie twardych warzyw, takich jak marchew, seler i kalarepa pomaga usunąć osad z powierzchni zębów. Marchew (bogata w witaminę A) stymuluje wytwarzanie śliny, która niszczy bakterie powstałe w jamie ustnej. To jednak nie wszystko! Kalarepa wzmocni dziąsła i zmniejszy ryzyko stanów zapalnych w jamie ustnej. Chrup, na zdrowie!

Nabiał i czekolada

O mocne zęby zadbają przetwory mleczne (twaróg, sery, kefiry) oraz rośliny strączkowe i orzechy. Zawierają one dużo wapnia, który sprawi, że zęby będą twarde i wytrzymałe. Warto również sięgnąć po czekoladę (lub kaszę gryczaną i szpinak), magnez w niej zawarty dobrze wpłynie na gęstość szkliwa zębów.

Czy wiesz, że…

Niedobór wapnia może objawiać się częstymi złamaniami, kruchością i próchnicą zębów. Jeśli jesteś alergikiem – minerały przyjmuj w formie suplementów, aby dostarczyć organizmowi cenne pierwiastki.

Zielona herbata zadba o Twoje zęby

Zielona herbata i wątróbka  

Za stan szkliwa odpowiada fluor, który można znaleźć w rybach, ryżu, soi, a także zielonej herbacie. W jednej filiżance napoju znajduje się średnio 0,3 mg fluoru. Wypicie 3 filiżanek zapewnia dostarczenie organizmowi niezbędnej dziennej dawki pierwiastka. Do menu warto również włączyć produkty bogate w cynk, takie jak wątróbka, kiełki pszenicy, cebula, czosnek.

Ryby i jajka

Śnieżnobiały i zdrowy uśmiech to zasługa odpowiedniego poziomu witaminy D, którą znajdziemy w tłustych rybach morskich (łosoś, makrela) i jajkach. Jeśli cierpisz na jej niedobór – zęby ciemnieją, łatwiej ulegają przebarwieniom i są bardziej podatne na próchnicę. Witamina D odpowiada za regulację gospodarki wapniowo-fosforanowej i mineralizację szkliwa zębów, ale też bierze udział w procesie wchłaniania wapnia.

Pamiętaj!

Witamina D powstaje w ludzkiej skórze pod wpływem słońca. W okresie jesienno-zimowym (październik-kwiecień) należy ją suplementować.

Zapisz się na bezpłatny przegląd zębów.

Pomidory, brokuły i papryka

Witamina C zabezpiecza dziąsła przed paradontozą. Jej najlepszymi źródłami są warzywa, takie jak: kapusta, papryka, brokuły i pomidory oraz owoce, np. kiwi i grejpfruty. Warzywa z rodziny kapustowatych zawierają koenzym Q10, który wpływa na kondycję przyzębia i chroni dziąsła przed drobnoustrojami.

Jeśli Twoje dziąsła są szczególnie wrażliwe, zadbaj o odpowiednią ilość witaminy E w diecie (przyspiesza regenerację śluzówki). Znajdziesz ją w maśle orzechowym, soku pomidorowym i pestkach słonecznika.

Zdrowy i piękny uśmiech często pomaga w życiu codziennym, podnosi samoocenę, sprzyja relacjom międzyludzkim. Jeśli chcesz się nim cieszyć, zadbaj o zbilansowaną dietę, odpowiednią higienę jamy ustnej i nie zapomnij o regularnych wizytach u stomatologa.

Chcesz więcej? Zapisz się do naszego newslettera! Otrzymasz dostęp do ekskluzywnych ofert, promocji oraz profesjonalnych porad!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o aktualnych promocjach, nowych usługach oraz bezpłatnych przeglądach za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościową treść. Korzyści uzyskiwane przez Pacjenta to m.in. bezpośredni dostęp do treści zamieszczonych na blogu kliniki, wcześniejsze informowanie o terminie umówionych wizyt, możliwość skorzystania z promocji dla stałych Pacjentów, informowanie o organizowanych akcjach promocyjnych.
Potwierdzam, że mam wiedzę o tym, że administratorem danych osobowych jest Scandinavian Clinic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane w celach wskazanych powyżej jedynie na podstawie zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie. Zapoznałem się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych znajdującą się w Polityce prywatności.
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Scandinavian Clinic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, w celach marketingowych oraz dla prawidłowej realizacji usługi 'umów wizytę'.

Zostaw numer
oddzwonimy!
Rejestracja
Skontaktuj się z nami






Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Scandinavian Clinic Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, w celach marketingowych oraz dla prawidłowej realizacji usługi 'umów wizytę'.

[recaptcha]