Scandinavian Clinic bierze odpowiedzialność za jakość oferowanych usług i dlatego udziela na nie gwarancji. Naszym Pacjentom daje ona dodatkowe poczucie bezpieczeństwa, a naszych Pracowników zobowiązuje do jak największej precyzji i dokładności.
Na świadczone usługi stomatologiczne Pacjenci otrzymują gwarancję według następujących zasad:
- wypełnienia kompozytowe w zębach stałych – 1 rok (z wyłączeniem stanu klinicznego związanego z zaburzeniami zwarciowymi/okluzji, para-funkcji, braków stref podparcia - gwarancja nie obowiązuje do czasu wyrównania prawidłowej funkcji),
- wypełnienia w zębach mlecznych – 6 miesięcy,
- mosty, korony, wkłady koronowe (inlay, onlay, overlay) i koronowo-korzeniowe, protezy szkieletowe (z wyłączeniem zużywalnych elementów retencyjnych oraz elementów akrylowych) – 2 lata,
- sztywne szyny periodontologiczne i relaksacyjne, protezy akrylowe – 1 rok,
- leczenie implantologiczne – 4 lata, w zależności od czasu gwarancji producenta (gwarancja obejmuje wady materiałowe bez kosztów zabiegów leczniczych w zakresie kości i tkanek miękkich. Zabiegi te mogą być konieczne do przeprowadzenia ze względu na nieprzewidywalną reakcję organizmu na wszczep i następowe jego obciążenie).
Wyżej wymienione gwarancje uzyskują ważność od momentu zakończenia realizacji planu leczenia oraz przy regularnych wizytach kontrolnych (co 6 miesięcy), obejmujących przegląd stomatologiczny, profesjonalną higienizację oraz wykonanie diagnostycznych zdjęć radiologicznych.
Warunki gwarancji mogą być ograniczone w sytuacji złego stanu higieny jamy ustnej Pacjenta oraz nie zastosowania się do zaleceń lekarza, w tym nieprzestrzegania terminów wizyt leczniczych.
Gwarancja zostaje utracona w przypadku wykonania zabiegów leczniczych i korekt poza Scandinavian Clinic.
Gwarancji nie podlegają uszkodzenia, będące wynikiem:
- leczenia endodontycznego (kanałowego), zabiegów chirurgicznych (resekcja wierzchołka zęba, leczenie stanów zapalnych zębodołu po ekstrakcji zęba, augmentacja kości), zabiegów periodontologicznych,
- tymczasowych wypełnień i tymczasowych prac protetycznych,
- uszkodzeń rekonstrukcji protetycznych na skutek ich niewłaściwego użytkowania, nieleczonych dysfunkcji (chorób) stawów skroniowo-żuchwowych, chorób ogólnych mających wpływ na procesy gojenia oraz prowadzących do zwiększonego
napięcia mięśniowego i niefizjologicznych obciążeń zwarciowych, - szyn okluzyjnych w okresie leczenia dysfunkcji stawu skroniowo-żuchwowego,
- leczenia niekonwencjonalnego, w przypadku którego pacjent został poinformowany o ograniczeniu gwarancji, a mimo to zostało przeprowadzone na wyraźne życzenie Pacjenta,
- leczenia zapalenia miazgi/endodontycznego zęba bezpośrednio po wykonaniu wypełnienia lub osadzeniu pracy protetycznej,
- uszkodzeń wynikających z: urazów, naturalnego zaniku kości; stanów ogólnoustrojowych mogących doprowadzić do szybszego zużywania uzupełnień stomatologicznych.
W przypadku podejrzenia wystąpienia wady, dolegliwości albo schorzenia, które może być następstwem usługi wykonanej w naszym centrum, Pacjent jest zobowiązany do jego osobistego zgłoszenia u lekarza prowadzącego w jak najkrótszym terminie - termin ten nie powinien przekraczać 14 dni od momentu pojawienia się problemu.
